סדנת טלמרקטינג עלולה להישמע כרעיון מיותר עבור בעלי עסקים אשר יש להם מערכת מכירות משומנת היטב או אפילו מחלקת טלמרקטינג הפועלת באופן אקטיבי ואפקטיבי. לפני שנבדוק למה והאם צריך לבצע בעסק סדנת טלמרקטינג בכל תקופת זמן מסוימת, בואו ונראה האם בעידן של ימינו יש עדיין הצדקה להפעיל מערך שכזה בעסק.
מחקרים מוכיחים באופן חד משמעי, שעסקים אשר יוצרים קשר באופן אקטיבי עם הלקוחות, מגדילים את הרווחיות שלהם בצורה דרסטית. כולנו מכירים את המקרים בהם אנחנו צריכים משהו אבל מתעצלים לגשת לקנות אותו או שעוד לא החלטנו שאנחנו צריכים או רוצים אותו.
הטלמרקטינג נופל בדיוק לנישות האלה. היתרון הגדול הוא שבשיחות הטלמרקטינג לא מחכים שהקונה יבוא אלינו, או במקרה גרוע יותר: אל המתחרים. אנו פונים אליו קודם ומגדילים בכך את הסיכויים שהוא יקנה אצלינו.
אחרי שהוכחנו שטלמרקטינג עובד, בואו ונראה האם ולמה צריך להעביר סדנת טלמרקטינג. בעלי עסקים רבים נוטים לחשוב פעמים רבות שאם יעבירו לטלפ?נים שלהם קורס מכירות יחד עם אנשי מערך המכירות, הם נתנו להם את הכלים להתמודד הלקוחות בצד השני של הקו.
האמת היא שהפניה האקטיבית ללקוחות יוצרת התמודדויות אחרות לגמרי מאלו שבהן נתקל איש המכירות הממוצע, ולכן רצוי להעביר להם סדנת טלמרקטינג ייעודית שתתן להם את הכלים הנכונים. הרי הלקוחות שלנו מקבלים עשרות אם לא מאות שיחות של משווקים מכל ומוכרים ממגוון עסקים. למה שיבחרו דווקא בנו?
התגובה הראשונית של מרבית האנשים, השבעים מן השיחות הללו, תהיה שלילית בתחילת השיחה, אפילו אם הם אכן רוצים את השירות. בכדי לטפל בכך, חשוב שבעל העסק והעובדים, מיומנים ככל שיהיו במה שקרא אומנות המכירה הפרונטלית, יבינו שעליהם להבהיר מההתחלה: לא מדובר בעוד שיחה של מוכר או מטרידן.
הכל בראש
תאמינו או לא, אבל הגישה שיש למטלפן כשהוא יושב ומתחיל לטלפן ללקוחות, היא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר בהצלחת השיחה. סדנת טלמרקטינג תעזור לעשות לכם ולעובדים לכם קצת סדר בראש ולהבהיר שזו אינה עוד שיחה של חובבן או מטרידן.
טלמרקטינג היא פעולה של איש מקצוע אשר יכול לענות על צורך מסוים שיש ללקוח מצדו השני של הטלפון. זוהי פעולה מדויקת ומתוכננת. סדנת טלמרקטינג נכונה תעזור לכם להכניס את העובדים למצב העבודה הנכון והמקצועי ולהגדיל את ההכנסות.
סדנת טלמרקטינג- למי זה מתאים?
ואחרי שדברנו על זה כל כך הרבה- בואו ונראה למי בעצם זה יכול להתאים. סדנאות מסוג זה יכולות להתאים למספר סוגים של אוכלוסיות. הראשונה והברורה שבהן היא כמובן חברות הטלמרקטינג אשר מבצעות את השיחות הללו עבור בעלי עסקים אחרים.
העובדים בחברות אלו צרכים להיות מיומנים הרבה יותר באומנות המכירה מכל אדם אחר, מכיוון שהם מקדמים מגוון של מוצרים ולאו דווקא מתמחים במוצר ספציפי. הקהילה הבאה לה מומלץ לעבור סדנת טלמרקטינג, היא כמובן אנשי המכירות והשיווק של חברות מסחריות למיניהן - הרי מערך השיווק והמכירה הוא מה שמכניס כסף למערכת. כדאי שהאנשים אשר מרכיבים אותו יהיו מיומנים בעבודה מסוג זה.
הקהילה האחרונה שנדבר עליה היא קהילת העצמאיים. מערך טלמרקטינג לעסק קטן, גם אם הוא מושתת על בן אדם אחד, יכול לעשות פלאים לרווחיות ובאחוזים מדהימים. אם אין לכם ניסיון בכך, מומלץ לעבור סדנת טלמרקטינג בכדי לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.