עטרה בילר

עטרה בילר, בעבר יועצת ארגונית ופסיכולוגית במכוני מיון והשמה, ובהווה מומחית למיתוג ולאסטרטגיה שיווקית, ידועה כאשת פרסום מובילה בארץ. בין היתר, בילר מרצה בפני פורומים מקצועיים, סטודנטים לתקשורת ופרסום, יזמים ובפני הקהל הרחב. כמו כן, היא בעלת טור שבועי בתכנית הרדיו של שי ודרור ברדיו 103, וטור ביקורת בנושא אסטרטגיה תקשורתית במגזין האלקטרוני Ice.

אודות עטרה בילר

עטרה בילר החלה את דרכה המקצועית כיועצת ארגונית ופסיכולוגית להערכת מועמדים במכוני מיון והשמה, אך לאחר 6 שנים בתחום החליטה להיכנס לעולם הפרסום. מאז 1990 בילר עובדת כפלנרית אסטרטגית של מיתוג, בתחילת דרכה שימשה כפלנרית במשרדי פרסום מובילים, לאחר מכן כמנהלת אסטרטגיה במשרדי פרסום גדולים ובחברת YES לטלוויזיה בכבלים.

בילר, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני (M.A) בפסיכולוגיה חברתית ארגונית- תעשייתית מאוניברסיטת בר אילן, הגיעה לתחום התכנון האסטרטגי לאחר שרכשה ניסיון קודם כפסיכולוגית ארגונית, עסקה במחקר בתחום והנחתה קבוצות מיקוד בנושאים של סוגיות שיווקיות. כך למעשה נחשפה לעולם המרתק של התקשורת השיווקית וזהות ארגונית, וקיבלה החלטה לעבור לעולם הפרסום, השיווק והתקשורת.

בילר שימשה כפלנרית במשרד הפרסום טמיר כהן, לאחר מכן עברה לעבוד כפלנרית במשרד הפרסום ראובני פרידן, ובמשך שלוש שנים עבדה כמנהלת מחלקת התכנון האסטרטגי בחברת הפרסום אריאלי. לאחר שפרשה מתפקידה החלה לייעץ באופן פרטי למשרדי פרסום ולחברות מובילות במשק הישראלי, במקביל היא בעלת טור מצליח לביקורת על אסטרטגיה שיווקית במגזין אייס, מתארחת בפינה שבועית בתכנית הבוקר של שי ודרור ברדיו FM 103, מרצה ומנחה פורומים וימי עיון מקצועיים.

במהלך שנות עבודתה בתחום הפרסום החלה לפתח את עקרון הטיפשות כבסיס מרכזי להצלחה ולפיתוח רעיונות יצירתיים ופורצי דרך עבור הלקוח, ניסיונה הרב עם חברות עתירות ידע וארגונים מובילים במשק הישראלי תרם להבנתה כיצד טיפשות יכולה להוות מנוף ליצירתיות. בהרצאותיה משתפת בילר את הקהל כיצד העולם השתנה והתהפך בכל הנוגע לצריכת תוכן, וכיצד תעשיית הפרסום משתנה בעידן הדיגיטל.

הרצאות של עטרה בילר

  • "טיפשות" השכל החדש- הרצאה מרתקת במיוחד של מומחית המיתוג עטרה בילר, ההרצאה עוסקת בעקרון הטיפשות ובמרכזיות שלו כדי להצליח וליזום רעיונות יצירתיים ופורצי דרך. מאחר ואנו מחונכים לנהוג בחוכמה ולא בטיפשות, ומדי יום אנו חשופים למשפטים כמו "אל תהיה טיפש", אנו עלולים לאבד הזדמנויות בחיים מאחר וטיפשות ואבסורד מהווים מנוע לקדמה. בהרצאה המעניינת מציגה בילר מדוע כדאי להרשות לעצמנו לנהוג בטיפשות מדי פעם, וכיצד נוכל באמצעות הקרבת ההרגלים והנוחות להביא לשינוי ולפתח יצירתיות.

ההרצאה מיועדת לקהל הרחב, לאנשי מקצוע, לסטודנטים לתקשורת ופרסום, ולכל אדם המוכן להשקיף על חייו הרציניים בהומור, ולאתגר את דפוסי התנהגותו ואת החלטותיו ובחירותיו בדרך מקורית ובאמצעות הומור. בילר מציעה לכל אדם לאתגר את הרגליו ולצחוק על עצמו, להבין כי ניתן לגלות את האמת דווקא אם חושבים ומתנהגים בטיפשות, וזונחים את המוכר ואת הסטטוס קוו המגבילים חשיבה מקורית ויצירתיות.